Κοντά μας ο Παύλος Ανδριάς, ο συγγραφέας του
μυθιστορήματος «Το λικέρ των αναμνήσεων», ενός βιβλίου που υμνεί την Ελλάδα και
την αγάπη…
Η συγγραφή
είναι κάτι που το ανακαλύψατε τυχαία ή είναι μια εσωτερική ανάγκη έκφρασης;
Η αλήθεια είναι πως από μικρός μου άρεσε να
κλείνομαι σ’ ένα δωμάτιο και να «σκαρώνω» ιστορίες, τις οποίες έγραφα σ’ ένα
τετράδιο που ευτυχώς το κρατάω ακόμα. Είναι πραγματικά μια εσωτερική ανάγκη
έκφρασης, είναι ένα παιχνίδι γεμάτο εικόνες, αισθήματα και «συμπεριφορές»…
Για να
γράφετε ένα βιβλίο λειτουργείτε βάσει κάποιου πλάνου ή αφήνετε την «πλοκή» να
σας οδηγήσει;
Πάντα υπάρχει ένα πλάνο. Δεν μπορείς έτσι στα
τυφλά να γράψεις ένα μυθιστόρημα, να αποτυπώσεις στο χαρτί μια ροή που εκ των
πραγμάτων πρέπει να έχει αρχή, μέση, τέλος… μα πάνω απ’ όλα συνοχή, αλλά και
λόγο «ύπαρξης». Μέσα από ένα βιβλίο περνάς μηνύματα, δημιουργείς καταστάσεις,
στοχεύοντας πάντα στο να φτιάξεις ένα άριστο συγγραφικό «οικοδόμημα».
Πιστεύετε
ότι κάθε βιβλίο έχει το δικό του «άστρο» ή όλα είναι αποτέλεσμα γνωριμιών και
δημοσίων σχέσεων;
Μπορεί να ακούγεται ρομαντικό, ίσως και
υπερβολικά ουτοπικό, αλλά ναι… πιστεύω ότι κάθε βιβλίο έχει το δικό του άστρο,
τη δική του ταυτότητα. Όσο τώρα για τις γνωριμίες και τις δημόσιες σχέσεις, σίγουρα
βοηθούν, αλλά αν το «προϊόν» είναι κενό, το αποτέλεσμα μιας εικονικής επιτυχίας
θα καταρρεύσει σύντομα. Ουκ ολίγα τα παραδείγματα!!!
Θα δίνατε
κάποιες «συμβουλές» σε κάποιον που θέλει να γίνει συγγραφέας;
Επιτρέψτε μου να πω ότι η συγγραφή, όπως την
αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν διδάσκεται. Δεν είναι μαθηματικά ή ιστορία και δεν
πετυχαίνετε με αποστήθιση κανόνων ή αντιγραφή. Είναι χάρισμα… είναι έκφραση
ψυχής, πλαισιωμένη από εικόνες, συναισθήματα και πνευματικές εκρήξεις. Γι’ αυτό
λέμε πως ο κάθε συγγραφέας έχει το δικό του τρόπο γραφής.
Υπάρχουν
συγκεκριμένες ώρες της ημέρας που γράφετε;
Όχι… ανά πάσα στιγμή θα καθίσω να γράψω, αρκεί να
υπάρχει η δυνατότητα και το δικαίωμα της επιλογής, για ιεράρχηση των αναγκών
της καθημερινότητας.
Τι είναι
αυτό που πιστεύετε ότι θα «κερδίσει» ο αναγνώστης διαβάζοντας «Το λικέρ των
αναμνήσεων»;
Η αμεσότητα, η νοσταλγία των αναμνήσεων και η
αγωνία για την εξέλιξη μιας ιστορίας αγάπης, που εξ αρχής «δείχνει» ότι είναι
καταδικασμένη. Ο αναγνώστης είμαι σίγουρος ότι θα αισθανθεί την ανάγκη των
ηρώων να του «μιλήσουν», όπως και θα νιώσει μέσα από την πλοκή της ιστορίας, το
πόσο σημαντικό είναι να πολεμάς γι’ αυτό που αγαπάς.
Βιογραφικό
του Παύλου Ανδριά
Ο Παύλος Ανδριάς γεννήθηκε και μεγάλωσε στον
Πλάτανο της Αρχαίας Ολυμπίας και κατοικεί μόνιμα με την οικογένειά του στο
Ηράκλειο Αττικής.
Σπούδασε
δομή-τεχνική σεναρίου και δημοσιογραφία.
Κυκλοφόρησε το πρώτο του βιβλίο το 1998 με τίτλο
«Όταν το τρένο φεύγει…» (εκδ. Βιβλιοεκδοτική).
Εργάζεται στο χώρο του Τύπου και παράλληλα
ασχολείται με τη συγγραφή και το σενάριο.
Οι «δράσεις» του: επιμέλεια βιβλίων, οργάνωση
εκδηλώσεων, παρουσίαση καλλιτεχνικών γεγονότων, συνεντεύξεις από ανθρώπους των
τεχνών και των γραμμάτων, κριτικές βιβλίων, ραδιόφωνο και τηλεόραση.
Αυτό είναι το δέκατο βιβλίο που κυκλοφορεί από
τις εκδόσεις Ίαμβος, καθώς έχουν προηγηθεί: «Άντε και… σας πίστεψα» (2008),
«Επίδομα Απιστίας» (2009), «Στη Δίνη των Ένοχων Χρησμών» (2011), «Τα
μανταλωμένα παραθύρια» (2013), «Οι ξυπόλητοι κομπάρσοι» (2014), «Άννα» (2015),
«Κραυγές στην παγωμένη λίμνη» (2017), «Ο άνθρωπος που μιλούσε με τα σύννεφα»
(2019), και από τον ίδιο εκδοτικό οίκο το 2020 η νουβέλα «Άνεργος στη λήθη των
φελλών».
Με την ιδιότητα του δημοσιογράφου είναι
επικεφαλής στο site https://www.aylogyrosnews.gr/, αρθρογραφεί ως
σχολιαστής στο https://www.ilialive.gr/, και διατηρεί την
προσωπική του σελίδα https://pavlosandrias.gr/
Στα social media θα τον βρείτε:
facebook: https://www.facebook.com/pavlos.andrias
twitter: https://twitter.com/xarti3
instagram: https://www.instagram.com/paulosandrias
Από τις αρχές του 2010 είναι τακτικό μέλος της
Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών (Ε.Ε.Λ) και από τα μέσα του 2014 τακτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης
Λογοτεχνών (Π.Ε.Λ).
Από το
2016 είναι φίλος του Ομίλου για την UNESCO tlee και από τις αρχές του 2023
Μέλος της Λέσχης Φίλων της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου